Klarna FAQs

Betala inom 30 dagar

Klarna är en global betaltjänstleverantör som tar ett helhetsansvar för din betalning. Klarna är leverantör av smidiga betalningar till mer än 200 000 nätbutiker. Över 90 miljoner konsumenter världen över litar på att Klarna hanterar sina betalningar på ett säkert sätt.

Betala inom 30 dagar är en form av kredit som gör att du kan skjuta upp betalningen av ditt köp med 30 dagar. När din beställning är bekräftad får du ett e-postmeddelande med betalningsinstruktioner inom två dagar från Klarna. Du har då 30 dagar på dig att prova din beställning och betala bara när du är nöjd. Slutför betalningen online, när det passar dig, utan extra kostnad. Du kan betala med kredit- eller betalkort i Klarna.app eller genom att logga in på www.klarna.com/se.

För att använda Betala inom 30 dagar måste du vara minst 18 år. Även om det här alternativet är allmänt marknadsfört, är Betala inom 30 dagar beroende av dina ekonomiska omständigheter. När du väljer Betala inom 30 dagar kommer vår bedömning inte att påverka din kreditvärdighet.

Klarna är unikt och erbjuder Betala inom 30 dagar baserat på ett antal faktorer såsom ordervärde, tidigare orderhistorik och artikeltillgänglighet. Om du är 18 år eller äldre kan du förbättra dina chanser att erbjudas Betala inom 30 dagar genom att se till att du anger ditt fullständiga namn, korrekta adressuppgifter och ordna frakt till din registrerade faktureringsadress. Alla beställningar bedöms individuellt. Bara för att du har accepterats för Betala inom 30 dagar innan betyder det inte att det kommer att erbjudas för varje beställning. I sin tur, om din ansökan om Betala inom 30 dagar avslås, betyder det inte att den kommer att avslås för framtida beställningar.

Klarna kan köra så kallade oregistrerade förfrågningar (eller mjuka kreditsökningar) som inte påverkar kreditvärderingen och som endast är synliga för dig och Klarna, men inte synliga för andra långivare. Varken Klarna eller Arktis Naturals gör kreditsökningar mot dig som kan påverka din kreditvärdighet.

Även om Betala inom 30 dagar marknadsförs allmänt är det inte alltid allmänt tillgängligt. Metoden Betala inom 30 dagar genereras automatiskt av algoritmer som är beroende av ett antal faktorer, inklusive beställningsbelopp, online butik, tidigare beställningshistorik och artikeltillgänglighet. Alternativt kan du slutföra din beställning genom att betala med kredit- eller betalkort i kassan.

Du kan betala med betal- eller kreditkort direkt i kassan eller dra nytta av vårt Betala inom 30 dagars betalningsalternativ, där du kan betala för varorna när du har fått dem via kreditkort eller betalkort. Du kan alltid övervaka dina utestående betalningar i Klarna-appen.

Så fort Arktis Naturals har accepterat din avbokning/retur kommer Klarna att annullera kontoutdraget eller återbetala din betalning. Returen kommer att återspeglas i Klarna-appen omedelbart.

Betalning ska ske 30 dagar efter att varan har skickats. För att hjälpa dig att betala i tid kommer vi att varna dig två dagar innan betalningen förfaller – du får ett pushmeddelande från Klarna-appen eller e-postpåminnelser om att betala – och om mycket sent skickar vi dig också ett sms. eller brev också. Du kommer inte att debiteras avgifter eller ränta för sen och/eller utebliven återbetalning. Din kreditvärdering kommer inte att påverkas av att använda Klarnas 'Betala inom 30 dagars' produkt även om du inte har betalat i tid. Om du misslyckas med att betala i tid kommer du att vara i standard och kanske inte kan använda Klarnas tjänster i framtiden. Om du inte betalar för ditt köp kan Klarna komma att anlita en extern inkassobyrå för att driva in för vår räkning. Inkassobyråer används som en sista utväg.

Om du har valt att Betala inom 30 dagar skickar Klarna dig ett mail med ytterligare information om hur du betalar. Ditt mejl kommer att innehålla en länk till Klarna där du kan göra upp din betalning med ditt kredit- eller betalkort. Du kan alltid se betalningsinstruktioner i Klarna-appen.

Om du vill göra ett köp med Klarna måste du ange ditt namn, adress och e-postadress. För vissa beställningar kan du behöva ange ditt mobilnummer eller födelsedatum också. All information kommer att skickas till din e-postadress, inklusive betalningspåminnelser och länkar till dina onlineutdrag. Det är mycket viktigt att du ger oss rätt information, annars får du inte betalningsinformationen.

Betalningsinformation behandlas säkert av Klarna. Inga kortuppgifter överförs till eller innehas av Arktis Naturals. Alla transaktioner sker via anslutningar säkrade med de senaste säkerhetsprotokollen i branschen.

Du kan betala för din beställning när som helst efter att du fått e-postmeddelandet från Klarna med information om din betalning på. Följ bara instruktionerna i detta mejl eller i Klarna-appen för att betala för din beställning.

Om du betalar med kort bekräftar Arktis Naturals din beställning direkt. Om du betalar med Betala inom 30 dagar skickar Klarna dig en betalningsbekräftelse till den e-postadress som du har använt för din beställning. Om du har gjort en betalning men inte fått betalningsbekräftelsen kan du alltid kontrollera status för din beställning och betalningar genom att logga in på Klarna-appen eller www.klarna.com/se.

När Arktis Naturals har tagit emot returen (delvis eller fullständig) och du har fått deras bekräftelse på detta kommer ett uppdaterat utdrag att skickas till dig av Klarna om du har gjort en delretur. Med en fullständig retur kommer ditt kontoutdrag att stängas. Du kan alltid övervaka statusen för din beställning i Klarna-appen.

Du har 30 dagar på dig att betala, så du behöver inte betala direkt. Om ditt förfallodatum är nära och det inte finns några tecken på dina varor, ring Arktis Naturals för att kontrollera leveransen. Du kan också kontakta Klarnas Kundservice så att vi kan skjuta upp förfallodagen på din betalning eller lägga beställningen på is i Klarna-appen medan du väntar på att varorna ska komma.

Så snart butiken har registrerat din avbokning eller din retur kommer återbetalningen att behandlas inom 5 arbetsdagar.

Om du har betalat din beställning med kort kommer återbetalningen att göras tillbaka till samma kort. Om du inte har betalat utdraget ännu, kommer återbetalningen att minska utdraget eller annullera det helt.

Du kan logga in i Klarna-appen eller på www.klarna.com/uk, där du hittar all information om dina beställningar och betalningsplaner.

Besök Klarna app Klarnas Kundservice sida för en fullständig lista med vanliga frågor, livechatt och telefonalternativ.

Betala senare i 3 räntefria delbetalningar

Betala senare i 3 räntefria delbetalningar är en kreditform som gör att du kan fördela kostnaden för ditt köp över 3 lika stora betalningar. Betalningen för varje delbetalning kommer automatiskt att hämtas från betal- eller kreditkortet du angav i kassan. Din första delbetalning kommer att hämtas när din beställning har bekräftats av Arktis Naturals och delbetalning 2 och 3 är schemalagda 30 respektive 60 dagar senare. Du kan alltid övervaka ditt betalningsschema i Klarna-appen.

För att använda Betala senare i 3 räntefria delbetalningar måste du vara minst 18 år. Även om det här alternativet är allmänt marknadsfört är Betala senare i 3 räntefria omgångar beroende av dina ekonomiska omständigheter. När du väljer Betala senare i 3 räntefria delbetalningar kommer vår bedömning inte att påverka din kreditvärdighet.

Klarna är unikt och erbjuder Betala senare i 3 räntefria delbetalningar baserat på en rad faktorer som ordervärde, tidigare orderhistorik och artikeltillgänglighet. Om du är 18 år eller äldre kan du förbättra dina chanser att bli erbjuden Betala senare i 3 räntefria delbetalningar genom att se till att du anger ditt fullständiga namn, korrekta adressuppgifter och ordna frakt till din registrerade faktureringsadress. Alla beställningar bedöms individuellt. Bara för att du har blivit accepterad för Betala senare i 3 räntefria delbetalningar tidigare betyder det inte att det kommer att erbjudas för varje beställning. I sin tur, om din ansökan om Betala senare i 3 räntefria delbetalningar avslås, betyder det inte att den kommer att avslås för framtida beställningar.

Om du vill göra ett köp med Klarna med Pay senare i 3 räntefria delbetalningar måste du ange ditt mobilnummer, e-postadress, aktuell faktureringsadress och ett betal- eller kortkort. Mobilnumret krävs ifall vi behöver nå dig. All kommunikation kommer att skickas till din e-postadress. Det är mycket viktigt att du ger oss korrekta uppgifter, eftersom du annars inte får ditt betalningsschema och eventuell uppdaterad orderinformation.

Klarna kan köra så kallade oregistrerade förfrågningar (eller mjuka kreditsökningar) som inte påverkar kreditvärderingen och som endast är synliga för dig och Klarna, men inte synliga för andra långivare. Varken Klarna eller Arktis Naturals gör kreditsökningar mot dig som kan påverka din kreditvärdighet.

Även om Betala senare i 3 räntefria omgångar marknadsförs i stor utsträckning är det inte alltid allmänt tillgängligt. Betalningsalternativet Betala senare i 3 räntefria delbetalningar genereras automatiskt av algoritmer som är beroende av ett antal faktorer, inklusive adressuppgifter, kortinnehavaruppgifter, beställningsbelopp, onlinebutik, tidigare beställningshistorik och artikeltillgänglighet.

Betalning för din Pay senare i 3 räntefria delbetalningar kommer automatiskt att hämtas från betal- eller kreditkortet du angav i kassan. Den första betalningen tas när beställningen är bekräftad. Den andra och tredje delbetalningen samlas in 30 respektive 60 dagar efter den första delbetalningen. Du kan alltid övervaka ditt betalningsschema i Klarna-appen.

Så snart Arktis Naturals har accepterat din avbokning/retur kommer Klarna att avbryta eventuella framtida planerade betalningar samt återbetala eventuella förfallna belopp. Returen kommer att återspeglas i Klarna-appen omedelbart.

Klarna kommer automatiskt att försöka hämta ut din betalning för din Pay senare i 3 räntefria delbetalningar på Arktis Naturals från det betal- eller kreditkort du angav i kassan. Om vi ​​inte kan hämta ut din betalning på det schemalagda förfallodatumet kommer Klarna att göra ytterligare ett försök att automatiskt driva in betalningen två dagar senare. Skulle detta sista betalningsförsök misslyckas kommer Klarna att utfärda ett utdrag till dig för hela utestående orderbelopp som kommer att betalas 15 dagar senare. Klarna meddelar dig när en betalning förfaller två dagar innan du försöker samla in din betalning och du kan alltid övervaka förfallodatumet i Klarna-appen när det passar dig.

Du kommer inte att debiteras avgifter eller ränta för sen och/eller utebliven återbetalning. Din kreditpoäng kommer inte att påverkas av att använda Klarnas Pay senare i 3 delbetalningar även om du inte har betalat i tid. Om du misslyckas med att göra en betalning kommer du att vara i standard och kanske inte kan använda Klarna i framtiden. Vi kan fortsätta att försöka samla in förfallna och förfallna betalningar på efterföljande förfallodatum, eller fakturera dig separat för det obetalda beloppet. Om du inte betalar för ditt köp kan Klarna komma att anlita en extern inkassobyrå för att driva in för vår räkning. Inkassobyråer används som en sista utväg.